14 septembrie 2013

Bhagavad-gita, cap IV


Desi nu am terminat cap III de comentat, mergem mai departe. 
A se vedea cum Dumnezeu are grija de fiecare natiune si ii ofera fiecareia Lumina de care are nevoie. 
Capitolul IV ca si celelaltre, ne cucereste cu aceeasi profunzime a mesajului divin.
Cat de profund vorbeste Dumnezeu de fiecare data.
Un singur cuvant al lui Dumnezeu valoreaza mai mult decat Infinitul.
Ce grozava comoara este Dumnezeu!

Capitolul IV contine mai multe mesaje pe care le vom gasi aproape identice si in discursul lui Iisus.
Sa ne minunam ca asemenea lui Iisus si Krishna, sau mai bine zis Dumnezeu prin Krishna transmite un mesaj aproape identic cu cel Ioan 8 58.

1. Această yoga nepieritoare i-am explicat-o lui Vivasvat,Vivasvat i-a transmis-o lui Manu, şi Manu lui Ikshvaku
2. Astfel au cunoscut-o, capătată de la unul la altul, marii Rishi, o tu care-ţi distrugi duşmanii; aceasta yoga s-a pierdut aici [pe pământ], prin marea scurgere a vremii.
3. Chiar aceasta yoga din vremea Începutului ţi-am explicat-o astazi ţie; îmi eşti credincios şi prieten; aceasta este taina suprema.
Arjuna a spus:
4. Tu te-ai născut mai în urmă; Vivasvat s-a născut mai înainte; cum aş putea înţelege că tu ai explicat la început?

Raspunsul Domnului este uluitor. Putem spune ca urmatoarele versete cuprind  una din cele mai mari revelatii facute lumii. 
Ce spune Domnul?
Si inca intr-un mod atat de concis, consistent si revelator.
Dumnezeu spune ca El se intrupeaza in Creatie atunci cand este necesar.
Cat de pretioase sunt aceste versete!

Bhagavat a spus:
5. Multe sunt naşterile mele anterioare [ca] şi ale tale, o Arjuna; eu le cunosc pe acestea toate, tu [ânsa] nu, o tu care-ţi distrugi duşmanii.
6. Desi sunt nenăscut, etern din fire, Stăpânul divin al fiinţelor, trecând peste natura mea [neschimbata], mă renasc [totuşi] prin propria mea forţă magică (maya).
7.Ori de cite ori Legea slabeste, o Bharata, şi se intareste nelegiuirea, atunci eu mă creez [cu trup].
8.Pentru salvarea celor buni şi distrugerea celor rai, pentru statornicirea Legii, mă nasc din yuga, in yuga.

Cea mai mica yuga are 1000 de ani si se cheama Kali yuga. Cea mai mare are 4000 de ani si se numeste Satya Yuga, sau epoca Adevarului.  Dar pentru ca orice Kali Yuga este urmata de o a doua putem spune ca in fapt Kali Yuga are 2000 de ani, asemnea Dwaparei Yuga care o precedeaza si o urmeaza. 

Desigur ca se pot scrie carti intregi comentand un singur verset.
Bhagavad-gita, ca orice scriptura autentica uimeste prin esentialitatea mesajului.
Fiecare verset cuprinde o esenta spirituala uluitoare.
Fiecare verset este extrem de incarcat spiritual.
Asa vorbeste Dumnezeu.
Un singur cuvant divin are dimensiuni infinite.

Domnul Dumnezeu are nenumarate forme, El se manifesta prin toti sfintii, ingerii si prin toate marile sale puteri divine. 

Iata inca doua versete absolut fabuloase, fiecare rand reveland mari adevaruri. 
Aici Domnul vorbeste despre cei care se unesc cu El...

9. Cel care cunoaşte cu adevărat naşterea şi fapta mea divina, când îşi părăseşte trupul, nu merge spre o noua naştere; el vine la mine, o Arjuna.
10. Desprinsi de pasiune, frica şi ură, de o fiinţa cu mine, cu sprijin în mine, purificati prin aceasta Cunoaştere, mulţi au ajuns la firea mea. 

Dar in continuare Domnul ne copleseste cu revelatii inca si mai mari... 

Doamne cat de divin, de bun, si de desavarsit esti!
Ce mare extaz si extraordinar dar este Viata! 

11. Eu fac parte fiecaruia după cum se apropie de mine; oamenii urmeaza, oricum, calea mea, o fiu al lui Pritha.
12. Cei care doresc reuşita în fapte, aici [pe pământ], sacrifică zeilor; reuşita adusă de sacrificiu vine repede, în lumea oamenilor.

Glorie lui Dumnezeu care ne calauzeste si ne vorbeste!
Glorie lui Dumnezeu care ne iubeste si ne invata in scoala sa spirituala ce nu are sfarsit!
Dumnezeu a hotarat sa aiba fii!
Ce gratie indescriptibila si fara de sfarsit este asta! 

56. Avraam, părintele vostru, a fost bucuros să vadă ziua Mea şi a văzut-o şi s-a bucurat.
57. Deci au zis iudeii către El: Încă nu ai cincizeci de ani şi l-ai văzut pe Avraam?
58. Iisus le-a zis: Adevărat, adevărat zic vouă: Eu sunt mai înainte de a fi fost Avraam.
59. Deci au luat pietre ca să arunce asupra Lui. Dar Iisus S-a ferit şi a ieşit din templu şi, trecând prin mijlocul lor, S-a dus.

Ioan 8 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu