18 ianuarie 2009

A murit Grigore Vieru ...

A murit Grigore Vieru, mare poet basarabean, sustinator de seama al reunirii Moldovei cu tara. A murit suspect, tot in accident de masina(vezi Doina si Ion Aldea Teodorovici sau Dumitru Tinu). Domnul sa-l ajute in lumea de dincolo si sa-l mantuiasca, un inger in plus ce ne va sustine in ultima lupta... Eminescu, poezie geniala , de suflet, de suflet de roman, scrisa de Grigore Vieru si cantata de Doina si Ion Aldea Teodorovici. Dumnezeu sa-i miluiasca pe toti ! EMINESCU La zidirea Soarelui, se ştie, Cerul a muncit o veşnicie, Noi, muncind întocmai, ne-am ales cu, Ne-am ales cu domnul Eminescu. Domnul cel de pasăre măiastră, Domnul cel de nemurirea noastră-Eminescu. Suntem în cuvânt şi-n toate, Floare de latinitate Sub un cer cu stele sudice! De avem sau nu drepate, De avem sau nu drepate, Eminescu să ne judece. Mi-l fură, Doamne, adineauri Pe înaltul domn cu tot cu lauri. Mă uscam de dor, în piept cu plânsul, Nu ştiam că dor mi-era de dânsul, Nu ştiam că doina mi-o furară Cu străvechea şi frumoasa Ţară- Eminescu. Acum am şi eu pe lume parte: Pot îmbrăţişa măiastra-ţi carte, Ştiu că frate-mi eşti şi-mi eşti părinte, Acum nimeni nu măpoate minte. Bine ai venit în casa noastră, Neamule, tu, floare mea albastră-Eminescu. Suntem în cuvânt şi-n toate Floare de latinitate, Sub un cer cu stele sudice! De avem sau nu dreptate, De avem sau nu drepate, Eminescu să ne judece!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu