21 august 2011

Sfanta Treime in Dumnezeu si in om

1.(Domnul): ”Tot ce veti auzi acum, sa pastrati deocamdata doar pentru voi si sa nu Ma faceti cunoscut inainte de vreme! Cand va veni timpul potrivit, veti simti aceasta in voi insiva prin Duhul Meu, care este de fapt Duhul Sfant.

2. Tatal, Eu ca Fiu, si Duhul Sfant suntem din eternitate aspecte distincte ale unuia si acelasi lucru.

3. Tatal din Mine este Iubirea cea vesnica si, prin urmare, originea si, de fapt, substanta primordiala a tuturor lucrurilor care umplu infinitatea.

4. Eu, ca Fiu, sunt Lumina si Intelepciunea, nascute din focul Iubirii eterne. Aceasta lumina puternica este vesnica si desavarsita constiinta de Sine si pura cunoastere de Sine a lui Dumnezeu, si ea este, in Dumnezeu, Cuvantul cel etern, prin care s-au creat toate cele care exista.

5. Dar pentru ca toate acestea sa poata fi create, mai este necesara si Vrerea atotputernica a lui Dumnezeu, iar acesta este Sfantul Duh din Dumnezeu, prin intermediul caruia operele si fapturile isi dobandesc existenta. Sfantul Duh este manifestarea expresiei “Sa fie!” – care face sa existe ceea ce ai hotarat Iubirea si Intelepciunea lui Dumnezeu.

6. Si, vedeti voi, toate acestea sunt acum in Mine: Iubirea, Intelepciunea si Omnipotenta! Astfel ca nu exista decat un singur Dumnezeu, iar acela sunt Eu, si M-am intrupat aici doar pentru ca sa ma pot revela mai lesne – ceea ce fac chiar acum – voua, oamenilor acestui pamant, pe care v-am creat dupa chipul si asemanarea Mea, din substanta primordiala a iubirii Mele.

7. Iar faptul ca si voi, fiind asemenea Mie, aveti in voi treimea, in aceeasi masura ca si Mine, am sa vi-l demosntrez de indata.

8. Uitati, oricare om are in sine o iubire, si drept urmare, si o vointa; caci iubirea in sine inseamna a dori si a ravni la ceva, si tocmai in dorinta si in ravna respective consta si vointa. Iar lucrul acesta se manifesta la toate plantele si animalele si, intr-o anumita masura, la tot restul materiei.

9. Chiar si cel mai rudimentar sau needucat om are in sine o iubire si, prin urmare, o vointa. Dar cum le foloseste el pe acestea? El cauta doar satisfacerea celor mai elementare si mai materiale necesitati ale sale, care trec instinctiv din iubirea sa rudimentara in vointa sa, pe care mintea sa nu o percepe decat intr-un mod foarte vag si confuz. Uitati-va la faptele unor asemenea oameni, daca nu sunt ele mult mai rele decat cele ale animalelor, a caror iubire si dorinta sunt ghidate de o influenta superioara!

10. Dar cu totul altfel stau lucrurile cu iubirea si cu vointa la acei oameni a caror ratiune a devenit o lumina stralucitoare; caci o astfel de ratiune ilumineaza atunci iubirea, vointa si, pe aceasta cale, intreaga fiinta. Si abia atunci iubirea ii confera vointei mijloacele cele curate, ordonate de lumina sau de intelepciune, pe care vointa le pune in practica. Dar daca fiinta umana, facuta dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, are in sine aceste insusiri, inseamna oare ca ea este constituita din trei oameni, sau este un singur om?”

11. Si toti au spus, in special ucenicii cei vechi: “Iti multumim, o Doamne, ca ne-ai vorbit din nou atat de limpede; caci felul Tau de a vorbi si de a ne invata nu intotdeauna este foarte clar. Acum am inteles pe deplin cum stau lucrurile cu unitatea deplina a lui Dumnezeu, si astfel Tu esti intru totul Dumnezeu, asa cum de altfel am gandit si noi de multe ori.”

Marea Evanghelie a lui Ioan, vol VI, cap 230 - J. Lorber !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu