31 martie 2012

Ramakrishna, sfantul christic al Indiei...

Iubirea lui Dumnezeu pentru acest mare sfant este foarte mare.
Numele sau vorbeste despre cele doua mai mari manifestari(avatari, intrupari divine) cunoscute in istoria Hinduismului.
Credinciosii, atat de mult iubesc si pe Rama si pe Krishna incat, una din cele mai cunoscute rugaciuni in hinduism pomeneste numele amandurora.(Hare Rama , Hare Krishna!)
Tocmai de aceea Ramakrishna este floarea inflorita a mii de ani de aspiratii, cautari  si impliniri spirituale. 
Ramakrisha este un sfant christic deoarece in timpul vietii a acceptat foarte multe din suferintele discipolilor sai pentru a-I ajuta pe cale si pentru a-I purifica.
Mai mult, moartea sa survine in urma preluarii unui astfel de cancer de la un credincios.
Si inca, Ramakrishna refuza sa se vindece si sa isi suprime durerile…
Cei care il iubesc pe Iisus foarte tare il vor intelege mai bine, pe mine sincer aceste suferinte si aceste ispasiri ma depasesc un pic… Tocmai de aceea Dumnezeu ne apropie de acesti mari sfinti pentru a intelege lectiile uluitoare ce ni le transmite prin ei... 
Cert este ca Ramakrishna este o astfel de bijuterie spirituala, foarte draga si lui Iisus si lui Dumnezeu, un izvor de sfintenie si aspiratie spirituala. 
Daca un animal era batut in strada Ramakrishna ii simtea durerea, ba chiar se spune ca odata I-au aparut pe propria piele loviturile de nuia pe care animalul le primise…
A fost prietenul tuturor, indifferent de religia lor, incuranjandu-i pe toti sa inteleaga ca Dumnezeu ii asteapta la capatul tuturor cailor si ca noi toti suntem datori sa ne iubim si sa ne pretuim. 
Acest mare sfant este o poarta spirituala spre a intelege istoria spirituala a acestei planete si un mare mesager al lui Dumnezeu, un model, un sfant. 
Este un model si pentru noi atat prin atitudinea fata de suferintele corpului fizic si aceasta lume, cat si prin atitudinea divina fata de celelalte religii. Amintesc ca este sfantul care pentru mai multe saptamani a trait exact ca un musulman rugandu-se ca un musulman, imbracandu-se ca un musulman, facand intreg ritualul islamic si aratand ca si astfel se poate uni cu Dumnezeu si poate pastra legatura cu El.
Aratand astfel oamenilor ca Dumnezeu doreste sa ne iubim si sa ne pretuim si nu sa ne omoram si sa ne uram pentru ca ne-am nascut in alte religii....
Tocmai de aceea Dumnezeu ne recomanda sa ne apropiem si sa cunoastem viata lui. 
Ramakrishna recunoaste in Iisus o mare intrupare divina, un mare avatar. 

25.Panditul SA SAT HAR(celebrul predicator), vazandu-l pe maestru suferind, l-a intrebat:”De ce nu te insanatosesti singur, concentrandu-te asupra aprtii bonave a corpului? Scrierile sacre spun ca marii sfinti ca tine, pot elimina afectiunile corpului fizic prin simpla forta a vointei lor.”

“Cum a raspuns maestrul, dumneavoastra , un mare savant, sunteti cel care vorbiti asa de superficial? Fiinta mea este consacrata lui Dumnezeu, o data pentru totdeauna. Cum as putea sa ma centrez asupra acestui invelis din carne si oase?”

“Implorati-o pe Mama Divina sa va insanatoseasca!” replica atunci predicatorul.

“Atunci cand ma gandesc la Mama mea, uit complet ca acest corp exista pentru mine. Imi este imposibil sa-mi intorc atentia catre corp”



26.I-am spus mamei ca eu nu pot sa inghit nimic si am implorat-o sa-mi permita sa ma hranesc cu ceva. Dar Mama, incluzandu-va pe voi toti, mi-a spus: “Cum, dar tu te hranesti prin atatea guri!” Complet fericit, nu am mai putut spune nici un cuvant si am intrat in extaz. 



28. Mama mea Divina m-a ajutat sa suport greutatea acestei boli, pentru a arata oamenilor necesitatea de a se gandi la spirit si a trai cu constiinta existentei lui Dumnezeu, chiar si atunci cand corpul sufera enorm. Cand corpul trece printr-o grea agonie, atunci cand nici o putere umana nu ii poate gasi remediu, Mama Divina ne arata ca spiritulk este stapanul corpului. Mama mea divina a adus boala in acest corp, pentru a-I convinge pe cei necredinciosi de divinitatea lui ATMAN, de realitatea prezentei lui Dumnezeu, si de faptul ca atunci cand perfectiunea este atinsa, se atinge in mod egal, eliberarea de orice sclavie si implicit de conditionarile corpului fizic. 



30. Daca eu sufar atat, este pentru ca Dumnezeu vrfea inca sa indepartez de fratii vostrii si de voi o mare durere. Dar daca voi mi-ati spune cu totii: “Suferintele tale corporale sunt teribile, abandoneaza-ti corpul”. Daca voi doriti aceasta, eu voi parasi acest corp.(Invataturile marelui yoghin Ramakrishna, Despre suferinta)



Ramakrishna era pe moarte… avea cancer la gat si in ultimele zile devenise imposibil pentru el chiar sa bea apa.

Vivekanada (discipolul cel mai apropiat)  ii spune: “Bhagavan, roaga-l pe Dumnezeu sa iti faca o mica favoare! Roaga-l ca macar sa iti permita sa mananci si sa te hranesti, cu siguranta ca nu iti va refuza acest lucru. A devenit o suferinta prea mare pentru trupul tau – si nu numai pentru trupul tau dar pentru noi toti. Nu putem sa mancam pentru ca stim ca tu nu poti sa mananci. A devenit imporsibil pentru noi sa bem si numai apa stiind ca tu nu poti sa bei. Cum am putea sa bem? Daca nu iti pasa de propriul trup, intelegem, dar gandeste-te la noi, la suferinta noastra. De dragul nostru inchide ochii si roaga-l pe Dumnezeu pentru aceasta  mica favoare”
Ramakrishna a inchis ochii, I-a deschis, si a inceput sa rada: “ Prostule! Daca as asculta de sfatul tau Dumnezeu va rade de mine. L-am intrebat…”   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu