30 mai 2012

Un "alt Mangaietor" !

Unul din lucrurile pe care nu prea le-am inteles de la inceput sunt cuvintele lui Iisus de dinainte de rastignire. 
Nu mi se pare usor de inteles promisiunea lui Iisus  de a trimite dupa moarte un “alt Managaietor”...
De ce un altul?
Mi s-ar fi parut firesc ca Iisus sa le promita ca El insusi va veghea pentru ei, ca va fi cu ei, va avea grija de ei din cer.
Dar Iisus spune ca le va trimite un alt mangaietor…
Iisus lucra pentru Tatal.
Cat discipolii erau cu El ne este usor sa intelegem cu Duhul Lui vine asupra lor, si cum toti impreuna se afla in acest Duh care este simultan si al Lui, al lui Iisus, si  al Tatalui datorita uniunii care exista intre ei, nu exista intre ei un altul... Imi place mult cum Iisus se raporteaza la Duhul lui Dumnezeu ca la un altul, ca la un al treilea... Si inca ne spune ca nici Acela nu vorbeste de la sine...
13. Iar cand va veni Acela, Duhul Adevarului, va va calauzi la tot adevarul; caci nu va vorbi de la Sine, ci toate cate va auzi va vorbi si cele viitoare va va vesti. Ioan 16 
Iisus vede bine ca Tatal actioneaza prin El.
Iisus stie ca Tatal are planuri mari, deoarece Tatal ii daruieste viziuni despre viitor , ii arata ce va fi cu el si cu omenirea.
Ii dezvaluie lui Iisus ca cei care vor crede in el vor ajunge sa fie foarte multi… 
Iisus vede ca prin el, Tatal face o lucrare foarte mare…
Si in discusul sau nu uita niciodata sa ne dezvaluie amanunte subtile ale relatiei lui cu Tatal.
Sa ne amintim ce le rapsunde acelora, ca nu depinde de El cine va sta la stanga si al dreapta Lui in Imparatia lui Dumnezeu.
23.    Şi El a zis lor: Paharul Meu veţi bea şi cu botezul cu care Eu Mă botez vă veţi boteza, dar a şedea de-a dreapta şi de-a stânga Mea nu este al Meu a da, ci se va da celor pentru care s-a pregătit de către Tatăl Meu. Mat 20
Si numai contempland acest verset o mare intelegere coboara asupra noastra…
Cat de frumos exprima Iisus acest abandon al sau inaintea lui Dumnezeu, Iisus a pus toate in mainile lui Dumnezeu, toate depind de Tatal.
Pana si cei care vor fi cu El in Imparatie...
Ne mai dezvaluie ca Tatal ii aduce pe oameni la El, la Iisus, si ca daca Tatal nu i-ar fi adus si nu le-ar da putere sa intelegea, adica Tatal nu i-ar fi ales, nu ar putea sa aiba parte de El, de Iisus.
 44.    Nimeni nu poate să vină la Mine, dacă nu-l va trage Tatăl, Care M-a trimis, şi Eu îl voi învia în ziua de apoi. Ioan 6 
Multe ne dezvaluie. Ne spune in alt loc ca El, Iisus face pururea cele placute Tatalui…
29.    Şi Cel ce M-a trimis este cu Mine; nu M-a lăsat singur, fiindcă Eu fac pururea cele plăcute Lui. Ioan 8 
Aceasta mi-a placut foarte mult.
Sfintenia, dumnezeirea, desavarsirea lui Iisus sunt atat de mari incat poate sa faca purururea cele placute lui Dumnezeu…
Asta nu poti sa o intelegi pe deplin, acest extaz de a face intotdeauna cele placute lui Dumnezeu nu poti sa il intelegi decat dupa ce ai constiinta propriei nemernicii, a propriului pacat, a propeiri slabiciuni.
Atunci poti sa intelegi ce inseamna o fiinta desavarsita care face pururea cele placute lui Dumnezeu…
Asta este o definitie a desavarsirii…
Sa poti sa faci pururea cele placute lui Dumnezeu...
Noi inca nu putem sa intelegem pe deplin, dar cand Iisus spune ca El este una cu Tatal spune de fapt ca El este chiar Tatal dupa cum si in versetul in care spune ca vazand pe El, vedem pe Tatal…
45.    Şi cel ce Mă vede pe Mine vede pe Cel ce M-a trimis pe Mine. Ioan 12
9.    Iisus i-a zis: De atâta vreme sunt cu voi şi nu M-ai cunoscut, Filipe? Cel ce M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl. Cum zici tu: Arată-ne pe Tatăl? Ioan 14 
Iar tu trebuie sa stii ca, cu oricine din cer ai lucra, tu vei promova pe acela cu care lucrezi.
Ba inca acela se va promova singur deoarece Iisus spune, Eu nu spun nimic, nu am nici un cuvant al meu, sunt cuvintele Tatalui, Tatal vorbeste prin mine…
26.    Multe am de spus despre voi şi de judecat. Dar Cel ce M-a trimis pe Mine adevărat este, şi cele ce am auzit de la El, Eu acestea le grăiesc în lume. Ioan 8 
Cu oricine din cer ai lucra, acela se va manifesta prin tine, va prelua fraiele fiintei tale deoarece tu ii aduci fiinta ca ofranda, ii dai posibiliatea sa se manifeste in planul fizic, il tii in viata in aceasta lume.
Fara exceptie aici, fecioara, ingerii, puterile cosmice fiecare va da marturie despre sine asa cum tatal da marturie prin Iisus sia ctioneaza prin Iisus.
Aceasta este forta magica a ofrandei, a sacrificiului…
Prin ofranda tu te unesti cu cei din cer, cu Cerul, cu cine din cer aduci ofranda…
Acela vine la tine si se uneste cu tine.
Ce spune Iisus?
Iisus spune ca aceia care il vor iubi, care ii vor aduce ofrande vor avea parte de El….
Cat de frumos spune, ascultati…
Spune ca El si cu tatal vor veni si isi vor face lacas in sufletul acelora care ii vor chema, in sufletul acelor care ii vor tine in viata cu ofrande.
23.    Iisus a răspuns şi i-a zis: Dacă Mă iubeşte cineva, va păzi cuvântul Meu, şi Tatăl Meu îl va iubi, şi vom veni la el şi vom face locaş la el. Ioan 14 
Sigur nu toate ofrandele sunt constiente, dar mersul la un templu, studiul bibliei, al cartilor spirituale , rugaciunea zilnica, candela aprinsa, diferite alte ofrande cum ar fi ajutorul adus celorlalti sunt ofrande poate inconstiente, dar eficiente daca sunt facute cu intentie.
In sensul ca desigur aprinzi candela ca sa aduci inchinare, venerare, bucurie personajului in fata caruia se afla candela…
Candela este un obiect foarte frumos, este obiectul prin care se aduce ofranda de lumina.
La fel si sfestnicul. 
Nu ti pare minunat ca tu singur poti sa aduci la tine acasa in micul tau altar ofranda de lumina si diferite ofrande?
Ce minune sa iti construiesti tu singur propriul tau altar…
Desigur ca cel mai important este acela interior unde aduci ofrande iubire si de ascultare lui Iisus si lui Dumnezeu.

Asadar, de unde am plecat?
De ce spune Iisus ca Tatal va trimite un alt managietor?
Suntem in fata unei uluitoare marturii.
Iisus se considera pe sine slujitor in gradina Tatalui, si nu uita nici o clipa asta iar cand pleaca din lume le pune pe toate in mainile Tatalui.
Practic Iisus spune, nu pentru Mine am lucrat, ci pentru Tatal. 
Tatal lucreaza prin mine pentru El de aceea va incredintez Lui, eu sunt slujitorul El este Stapanul! 
In locul meu spune Iisus, Tatal va va trimite Duhul Lui.
Eu sunt doar un pretext pentru Tatal. Tot ce am facut aici am incredintat Lui, El a actionat prin mine,de aceea fructele ii apartin Lui, de aceea este firesc ca cei care cred in mine, cei care vin din urma, sa apartina Tatalui , respectiv Duhului, acelui alt Mangaietor, care deja se afla in Iisus desigur...
 6. Am facut cunoscut Numele Tau oamenilor pe care Mi i-ai dat din lume. Ai Tai erau, si Tu Mi i-ai dat; si ei au pazit Cuvantul Tau. Ioan 17

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu