15 octombrie 2013

Danion Vasile si Jurnalul convertirii


Nu aseara ci alaltaseara dupa ce am vazut un film artistic foarte bun, ecranizare dupa un roman cunoscut  mi-am dorit sa citesc ceva la fel de bun si m-am dus sa caut prin biblioteca.
Am un raft numai cu Eliade dar mi-am dat seama ca imi doresc ceva mult mai vechi, ceva care sa ma pastreze in atmosfera de epoca a filmului.
Si totusi in biblioteca m-am oprit la o carte cumparata cu vreo doi ani in urma. Nu un roman ci un jurnal… spiritual.
Spre surprinderea mea destinul meu seamana foarte mult cu cel al lui Danion Vasile, in partea de inceput. 
Odata ce am inceput sa citesc nu am lasat cartea din mana pana ce nu m-a prins somnul, dupa vreo 15o de pagini.
Prima jumatate a cartii este exceptionala. Se confirma inca odata ca noi romanii avem un talent deosebit la a scrie memorii si jurnale.
Desi autorul nu implinise inca 18 ani totusi este foarte inspirat si foarte matur.
Duhul lui Dumnezeu il calauzeste.
Totusi a doua parte a cartii este o nenorocire si desi el crede ca a gasit lumina se afunda intr-un mare intuneric.
Nu vreau sa numesc acest intuneric Ortodoxie dar totusi spun ca Ortodoxia are multe cotloane unde domneste intunericul cel mai mare. 
Astazi nu am citit decat 50 de pagini si a trebuit sa scriu aceste randuri.
Tinand cont ca totusi autorul nu a dat inca bacul la acea vreme i se poate trece cu vederea erorile.
Totusi citind cartea iti dai seama ca odata ce merge pe ceea ce el numeste calea ortodoxiei Duhul lui Dumnezeu nu i se amplifica ci dimpotriva, aproape ca il paraseste, cel putin acolo cand scria acele randuri.
Odata cu asta si inspiratia.
Ca si in cealalta carte, a grecului, analizata de noi aici(http://nibiru-sfarsitul-lumii.blogspot.ro/2010/08/marii-initiati-ai-indiei-si-parintele.html), care se doreste lamuritoare in privinta spiritualitatii orientale, si aceasta este un esec. 
De apreciat simtul umorului si inspiratia din prima parte.
Pe Bivolaru il numeste Taureanu… :) 
In fine, omul a cazut din lac in put si ma intreb daca nu cumva putul e mai aproape de infern decat lacul…
Se confirma inca odata ceea ce am mai spus. Intunericul stapaneste in mare parte Ortodoxia.  
L-am gasit si pe net si pare un om, un preot luminat.
Nu stiu daca a depasit nivelul jurnalului, probabil ca da, deoarece a facut dupa liceu facultatea de teologie...
Desigur atat de luminat cat poate fi cineva care spune ca numai ortodocsii pot fi martiri in Hristos... 


Ei vorbesc despre secte si totusi si aceasta carte contine atata intuneric si atatea elucubratii ca arunca asupra ortodoxiei o umbra ce o face sa para mai intunecata decat orice secta... 
In aceste conditii am impresia ca suntem singura lumina autentica de pe pamant.
Ca suntem cei mai mari si mai luminati  care exista pe Pamant.

Aceasta respingere a tuturor celorlalte biserici si religii in numele ortodoxiei... Nu este de la Dumnezeu si ea nu face decat sa aduca in sufletele celor care o practica acea parte de intuneric de care vorbeam... 
In fapt este o alungare din Hristos a tuturor celorlalti. 
O lipsa de iubire evidenta, o mare ignoranta. 

Exista in carte pasaje care sunt un real pericol pentru mintea si sufletul oricarui om mai slab de inger, lucruri care nu au nimic de a face cu Dumnezeu si care sunt realmente satanice. 
Toti acesti super ortodocsi nu au inteles inca ca asa cum Hotul striga adesea Hotul! si satana striga de multe ori el insusi satana...  Si prin cine oare?
Si cat ar fi ei de preoti satana este cel care stapaneste cotlonul mintii lor din care arunca invective asupra celorlalte biserici si religii...
Asta este limpede.
De altfel aceasta este una din specializarile noastre spirituale.
Aceea de a oferi lumina in aceasta privinta. 
Ce spune Dumnezeu despre celelalte biserici, religii si civilizatii de pe alte planete... 
Imi pare rau ca Danion nu s-a luminat...
De altfel nu este singurul, am multi prieteni care au ramas la primul stagiu al lui Danion.
Am si prieteni care ca si el au trecut la stagiul al doilea, sau al treilea, au devenit foarte habotnici ca si Danion.
Nici nu stiu pe care sa ii consider mai aproape de Dumnezeu...

Cat de greu se obtine aceasta lumina totusi...
Trebuie sa gasesti pe cineva care sa o aiba... 

Iata ca Dumnezeu vorbeste prin cine doreste si unde doreste.

34. Sa stii ca prin supunere respectuoasa, intrebari lamuritoare si slujindu-i pe cei care vad adevarul si au Cunoasterea, ei ti-o vor dezvalui si tie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu