Yama sau Yamah sunt primul pas, prima
etapa, prima treapta a caii spirituale.
Cu ele incepe calea spirituala.
Al doilea pas este numit Niyama sau
reguli interioare.
Niyama este al doilea pas.
Primul pas inseamna sa invatam cum sa
relationam cu exteriorul.
Al doilea pas ne invata cum sa relationam
cu interiorul si cu Dumnezeu.
In mod incredibil, ultimele cinci porunci
ale lui moise sunt Yamah. Ele sunt identice.
Dar pt ca Yama sunt mai universale si mai
generale decat poruncile am sa te rog sa respecti Yama si anume: Ahimsa(Nonviolenta),
Satya – Adevarul, Asteya – Cinstea, Brahmacharya – Abstinenta sau
Continenta, Aparigraha – Nonacumularea.
Dar de acum poti sa le retii in relatie
cu poruncile.
Niyama sunt: Saucha – Puritate,
Curatenie; Santosha - multumire, impacare; Tapas – Austeritatea, efortul
spiritual; Svadiyaya – Autoanaliza,
Studiu, Metitatie; Ishvarapranidhana – Urmarea lui Dumnezeu.
Daca analizam primele cinci porunci
observam ca primele trei porunci se refera exclusiv la relatia cu Dumnezeu: sa
nu ai alti dumnezei, sa nu iti faci chip cioplit, sa nu iei in desert numele
lui Dumnezeu.
Si
in Niyama avem o regula care se
refera strict la relatia cu Dumnezeu si anume Ishvarapranidhana care este un
indemn de a urma pe Dumnezeu, de a asculta de Dumnezeu si care corespunde
primei porunci. Ishvarapranidhana inseamna sa asculti de Dumnezeu.
Ea este pusa la urma pt ca toate aceste
yama si niyama sunt asezate intr-o ordine spirituala.
Dupa ce ai reglat conturile cu exteriorul
respectand cele 5 Yama, te intorci spre interior si incepi cu Purificarea sau
Saucha. Dupa ce te purifici trebuie sa
cultivi multumirea de sine, armonia, adica Santosha.
Apoi incep exercitiile sau asceza adica
Tapas.
Apoi Meditatia sau studiul; si al scripturilor
dar si interior.
Abia apoi apare Dumnezeu pe care trebuie
sa il urmezi.
Ce este Sabatul? Pt cel luminat fiecare
zi este Sabat, adica ziua cand tebuie sa il cinstesti pe Dumnezeu, deci porunca
Sabatului corespunde Tapasului.
Porunca onorarii mamei si tatalui corespunde
Santosha sau multumirii de sine.
Svadhyaya corespunde indemnului de a nu
face chip cioplit.
Iar puritatea sau curatenia aceluia de a
nu lua in desert numele lui Dumnezeu.
Acestea sunt in Yoga in sens invers
deoarece reprezinta efortul de a ajunge la Dumnezeu in timp ce Moise a fost
chemat la Dumnezeu si a inceput de la Dumnezeu.
Iata ai luat cunostinta de primii doi
pasi pe calea spirituala. Primul este cel mai important deoarece este valabil
pt absolut toti oamenii de aceia am si detaliat si inca trebuie insistat asupra
lui.
Toti oamenii trebuie sa respecte yama in
relatia lor cu exteriorul.
Niyama este deja al doilea pas, adica se
refera la cei care au pornit deja spre Dumnezeu si se afla pe cale de aceea nu
am sa explic acum in amanunt.
Decat ca e bine sa retii ca Ishvarapranidhana
inseamna abandonarea in fata lui Dumnezeu.
Te abandonezi Lui pt ca El sa te conduca
inspre Desavarsire.
Si chiar acum Domnul mi-a facut o
revelatie care sunt sigur ca are loc pt prima data pe pamant:
Primele 5 porunci sunt sintetizate de
prima porunca a iubirii fata de Dumnezeu data de Iisus.
Ultimele cinci porunci sunt sintetizate
de a doua porunca , ce a iubirii de aproape data de Iisus.
Si ca si cand asta nu ar fi deajuns
trebuie sa retinem ca YAM este bija mantra centrului iubirii: ANAHATA, adica
primele 5 reguli(yama) inseamna iubirea de aproape iar Niyama inseamna iubirea
interioara de Dumnezeu!
O Doamne ai revenit!
Noi doi am mai petrecut impreuna!
Glorie Tie, Cel Perfect, Cel Desavarsit!
Iata Nunta este petrecerea cu Dumnezeu!
Hai, oare eu sunt Mire sau Mireasa?!
Nu cumva sunt si Mire si Mireasa?
Nu cumva eu sunt Totul?
Atat de fericit sunt de cand am aflat ca
David dantuia inaintea chivotului!
Dar chivotul meu este Insusi Dumnezeu!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu