7 iulie 2015

Ce sunt Hadith sau Hadis?

Ce sunt Hadith sau Hadis?
La vreo 200 de ani de la Muhamed, liderii religiosi si-au dat seama ca toata traditia orala despre multele vorbe si fapte ale lui Muhamed care nu era scrisa in Coran trebuie sa fie scrisa la randul ei...
Ca sa ne facem o idee, unul dintre cei mai renumiti care a inceput sa stranga si sa scrie aceste istorisiri se cheama Malik si s-a nascut la 93 de ani de la moartea lui Muhamed.
Acesti scriitori ai Hadith mergeau din sursa in sursa intreband povesttorul de unde stie povestea...
Evident ca s-au strecurat si multe legende si neadevaruri...
Dar vom vedea ca de regula legendele sunt despre partile bune ale lui Muhammad, cum sunt si asa zisele calatorii in ceruri ale acestuia sau la Ierusalim, care sunt doar fantasmagorii...
Si prea putin despre partile rele...
Dar vom gasi in Coran confirmarea a ceea ce este adevarat sau nu.
Spre exemplu Muhamed a pus in Coran intructiuni despre divortul de fete ce nu au ajuns inca la varsta menstruatiei...
Intrebarea este: cu cate astfel de fete s-a culcat Muhamad?
Cu destule daca a pus asta in Coran ca instructiune spirituala...
Si vom vedea ca aceasta este confirmat de Hadith ...
Bunaoara la un moment dat cand sta de vorba cu un acolit al sau cam stresat si imbufnat il sfatuieste sa isi ia si el o fetita ca Aisha care sa il inveseleasca in locul nevestei cam batrane pe care o avea... :)
Hadith for fi bucuria noastra de acum incolo si ce vom gasi in ele intrece orice imaginatie...
Va spun acestea pt ca am descoperit ceva foarte interesant...
Legatura dintre Islam si Minoritatile sexuale...
Dar asta merita o abordare separata... :)
Avem exemplu unui astfel de text scris chiar de Aisha.
Ea povesteste cum a avut loc propria ei deflorare de catre mama ei inainte de a fi data lui Muhamed, la varsta de 9 ani,.
Vom vedea in alt text ca dupa acest eveniment Aisha plangea tot timpul si Muhamed a vrut sa o lase dar cei din jurul lui au insistat ca nu e nevoie sa faca asta  chiar daca e prea mica...
Si multe alte istorisiri demne de 1001 de nopti despre o fetita care creste intr-un harem...
Dar pe langa harem avem zeci de alte femei care erau rapite, violate, vandute ca sclave in targuri apoi etc...
Viata "profetului"  in desert:
"Profetul m-a luat s-a logodit cu mine cand aveam 6 ani. Ne-am deplasat la Medina si am stat in casa lui Bani-al-Harith bin Khazraj. Apoi m-am imbolnavit si mi-a cazut parul. Apoi parul mi-a crescut la loc si mama mea , Um Ruman, a venit la mine in timp ce ma dadeam in leagan cu prietenele mele. M-a chemat si m-am dus la ea nestiind ce vrea sa faca cu mine. M-a prins de mana si m-a tintuit de usa casei. Am lesinat si apoi mi-am revenit, dupa ce m-a stropit si spalat cu apa pe fata. Apoi m-a dus in casa. In casa erau niste femei Ansari care au spus: "Urari de bine, binecuvantari si noroc!" Apoi m-a incredintat lor si acestea m-au pregatit pentru nunta. In mod neasteptat apostolul lui Allah a venit la mine intr-o dimineata si mama mea m-a dat lui si in acel moment eram o fata de noua ani."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu