21 februarie 2009

ASPAZIA OTEL PETRESCU

In ca un film care merita urmarit postat astazi pe blogul domnului Roncea (se pare ca o echipa puternica lucreaza acolo, spre bucuria noastra) Totusi, pentru ca nu am auzit pana astazi de doamna Aspazia Otel Petrescu, m-am gandit sa adaug cateva informatii biografice. La aceasta adresa am gasit primele informatii biografice . Prima care mi-a atras atentia in mod deosebit a fost aceea ca doamna Aspazia a fost una din elevele preferate ale lui Lucian Blaga. Se pare ca prima dumneai lucrare are un nume memorabil: Iisus in poezia romana. "La 9 iulie 1948 este arestată în plină sesiune de examene, fără să fie absolventă şi fără posibilitatea de a susţine examenul de stat. Este condamnată la 10 ani de temniţă grea pe care i-a executat în diferite închisori: Mislea, Dumbrăveni, Miercurea Ciuc." Caut informatii in timp ce scriu. Acum cu lacrimi in ochi trebuie sa-ti spun ca aceasta femeie, nu numai ca a stat 10 ani in inchisoare, dar cand trebuia sa fie eliberata,in 1958 a mai primit inca 4 ani. Deci din '48 pana in '62, timp de 14 ani a stat in inchisoare, unde a intrat la 25 de ani. Fiecare pagina deschisa, ma obliga sa deschid alta deoarece are informatii foarte pretioase care trebuiesc retinute: Pe Eminescu il numeau in inchisoare "fratele Eminescu". Gasesti aici un interviu in care doamna Otelea se considera "Salvata prin Rugaciunea lui Eminescu". Randuri inspirate gasim si pe blgul lui Razvan Codrescu care a scris prefata ultimei editii a cartii doamnei Aspazia Otel Petrescu : Doamne strigat-am! (prima editie a aparut sub titlul "Strigat-am către Tine, Doamne...") Dar o pagina intitulata "Pledoarie pentru Rugaciune" unde te rog neaparat sa intri si sa citesti despre eroismul feminin, este acesta. Acum ca ne-am facut o oarecare imagine despre personalitatea regala a doamnei din filmul de mai jos nu vreau decat sa mai spun: Iti multumesc Doamne ca m-ai nascut in mijlocul acestei tari minunate unde lectiile iubirii, umilintei si rabdarii sunt vii intrupate sub forma de eroi si martiri care te marturisesc si care au trait suferit si murit in numele tau. Si Doamne ce am facut sa merit aceasta gratie, unde ma uit, unde ma intorc vad numai ingeri iar inima imi este mai plina de iubire pentru ei ca niciodata.

2 comentarii:

  1. as dori sa o intalnesc pe doamna Aspazia Otel Petrescu? puteti sa ma ajutati?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, dar cauta pe net. Incearca sa gasesti realizatorul emisiunii daca alte informatii nu sunt postate.

    RăspundețiȘtergere