6 august 2011

Fii si ortodox !

Asculta-ma vreau sa iti dau un sfat deoarece am vazut ca nu poti sa patrunzi sufficient pronfuzimea propriului tau neam.

Fii atent, indifferent care este biserica ta, fii si ortodox.

Vino sa intelegi ca cele mai tulburatoare lucruri sunt legate de biserica cea milenara a locului.

Vino cu mine sa intelegi profunzimea si frumusetea icoanelor, Vino cu mine sa ne inchinam pe la icoane cu inima plina de tulburare si lacrimi.

Lasa-I pe prosti sa creada ca icoanele sunt chip cioplit, tu vino sa le oferim lacrimile noastre ofranda…

Vino sa ne luam in primire bisericile vechi si afumate, vino sa ne bucuram prin cimitire de crucile si mormintele pline de legende ale acestui neam.

Prietene, orice ai fi, fii si ortodox.

Nu conteaza ce esti, vino sa ne infruptam din cantecele cele bizantine care rascolesc sufletele de mii de ani.

Fii atent eu sunt atat de ortodox, mai ortodox decat toti la un loc, iti spun atat de ortodox ca l-am dobandit chiar pe Hristos si inca pe cea mai inalta si mai tulburatoare ramura a bisericii, cea a marilor ingeri si a puterilor ceresti fara de trup…

Eu cel mai pacatos dintre oameni am obtinut gratia lui hristos si gratia Tatalui si acestia au aruncat asupra mea daruri atat de mari, coplesitoare.

Vino, daca esti roman, fii si ortodox.

Ei nu ma recunosc, dar eu sunt floarea lor, sunt cel mai pretios dintre ei.

Ortodoxia inseamna mila si compasiunea lui Dumenzeu, multe lacrimi de umilinta si iubire intensa.

Eu te-am vazut, tu incerci sa faci ceva cu bisericile tale.

Dar ce pacat sa fii roman si sa nu fii si ortodox.

Bucura-te de biserica ortodoxa, pentru ca in curand toate vor fi istorie si traditie.

Cel viu va veni la ei si nu vor mai indrazni sa comenteze in fata Lui, nici sa poarte patrafire si nici sa mai faca coliva.

Dar tu vino sa ne bucuram de 2000 de ani de istorie, vino sa-I simtim parfumul.

Mie mi-a dat Domnul toate bisericile si religiile, si dintre toate mi le-a dat pe cele mai bune si mai eficiente… Eu le tin pe toate in inima si intru in care vreau dupa cum doreste Inima.

Caci daca dragoste nu e nimic nu e…

Tu asculta de mine si fa cum iti spun si vei cunoaste gloria lui Dumnezeu inca de aici de pe Pamant.

Bisericile si religiile sunt asemenea culturilor si limbilor. Cu cat cunosti mai multe cu atat esti mai desavarsit.

Dar sa fii roman si sa nu fii si ortodox, ce pierdere dubla ar fi!

Si iti spun ca iubirea ta pentru mine te face mai ortodox decat toate liturghiile la care ai putea sa participi...

Te face mai hindus decat sfintii hindusi,

Te face una cu Hristos, una cu Tatal...

Iubeste deci, iubeste-l intens, frenetic, nelimitat...

Iubeste-L astfel pe Dumnezeu...

Pe Unul, pe Cel, Etern, pe Tatal...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu