Ca sa nu ne smitim cu totii cred ca sunt necesare niste precizari in legatura cu suferinta.
De ce primeste Dumnezeu ofranda de suferinta?
In primul rand pentru ca acesta este cel mai greu lucru in acest univers fizic.
Cine doreste sa sufere?
Iisus insusi a trebuit sa se roage de trei ori in gradina Ghetsimani pentru a-I fi indepartat paharul acesta pentru a arata in primul rand ca nu este nebun, apoi pentru a sublinia ca a fost vointa lui Dumnezeu si o ascultare din partea lui acest sacrificiu.
Domnul ne calauzeste prin invatatura sacrificiului si a ofrandelor…
El, Dumnezeu, impreuna cu toti slujitorii din ceruri primesc multe feluri de ofrande.
De la hrana si actiuni, pana iata, la unele extreme…
Unde regasim aceste actiuni extreme?
Exista o astfel de forma primordiala a lui Dumnezeu?
Sigur ca exista…
Este acea care isi sacrifica propria viata pentru a-i hrani si salva pe ceilalti…
Este cea cu capul retezat: Chinamasta… Mania lui Dumnezeu.
Ea intruchipeaza acest sacrificiu teribil, aceasta suferinta extrema pentru ceilalti din prea multa dragoste.
Chinamasta se spune ca este cel mai teribil dintre toate aspectele lui Dumnezeu.
Daca Kali este Chandi, adica violenta, teribila, Chinamasta este Prachanda Chandi, teribilismul extrem, mania lui Dumnezeu...
Atat de teribila incat isi reteaza propriul cap ca forma de sacrificiu suprem pentru a-I salva si hrani pe ceilalti.
Recunoastem acest teribil extremism spiritual in toate manifestarile ei, care sunt crucificarile, decapitarile, mortile extreme, eroice, martirice.
Aceasta este calea eroului spiritual.
Mama Chinamasta iti daruieste gratia unei morti heroice…
Intr-un exces de dragoste te poate decapita ca pe Ioan Botezatorul…
Un minunat alint din partea ei…
Ei bine, acestea sunt manifestarile unei spiritualitati extreme, pentru ca nimeni nu poate sa intre in focul maniei lui Dumnezeu si sa il inteleaga pe deplin.
Cine poate sa inteleaga pe Chinamasta?
Chinamasta este cel mai greu de inteles aspect al lui Dumnezeu din tot panteonul zeilor.
Este spiritualitatea extrema.
Iisus pe cruce este spiritualitate extrema…
Culmea este ca daca in partea de sus a imaginii Chinamastei avem capul taiat, in partea de jos avem un alt simbol al unei spiritualitati la fel de greu de inteles.
Chinamasta este adesea figurata deasupra unui cuplu de indragostiti ce face dragoste.
Acestea sunt cele doua forme cele mai greu de inteles ale spiritualitatii.
Moartea extrema si sexualitatea.
De aceea este un aspect atat de terbil si de extrem al lui Dumnezeu.
Care propune cai extreme si foarte greu de parcurs.
Este intruchiparea a tot ce este mai putin obisnuit in spiritualitate.
O gasim in tot ce este greu de inteles si uluitor sau teribil.
Dumnezeu in mania Lui…
Intre aceste doua extreme ale manifestarii sfinteniei lui Dumnezeu se afla intreaga spiritualitate.
Daca ai inteles cum te poti mantui oferindu-I lui Dumnezeu uniunea amoroasa si, la celalalt capat, oferindu-I propria viata ca sacrificiu, …ai inteles totul.
Daca ai inteles ca poti sa sacrifici lui Dumnezeu si placerea, si inca cea erotica, dar si propria viata sau moarte… ai inteles.
Intre aceste doua extreme se afla toate sacrificiile.
Intre placerea extrema si suferinta extrema.
Alegeti voi insiva sacrificii intre acestea doua.
Intre placere si suferinta totul este de sacrificat si de oferit ca ofranda…
Chinamasta este de fapt intruchiparea sacrificiilor extreme si astfel intruchiparea tuturor sacrificiilor.
Calea eroului presupune astfel de abordari extreme.
Casa Nova, Don Juan in opozitie cu Iisus Hristos si alti sfinti si martiri.
Desigur Iisus ne-a initiat in taina suferintei oferita ca ofranda, dar iti spun ca fara aceasta initiere l-am putea considera la fel de nebun ca si pe cei care fac sex in grup…
Mare intelepciune ne daruieste cateodata Dumnezeu…
Genii va vrea Tatal, desavarsiti…
1. Acestea vi le-am spus, ca să nu vă smintiţi. Ioan 16
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu