19 aprilie 2013

Doamne ocroteste-i pe romani !

1. Noi în cel dintâi război
Am ajuns prin moarte noi
Doamne, ocroteşte-i pe români
Am dat sânge şi sudoare
Pentru România Mare
Doamne, ocroteşte-i pe români

2. Am dat viaţă şi soldaţi
Pentru-o patrie de fraţi
Doamne, ocroteşte-i pe români
Am dat fapta, am dat zisa
De la Nistru pân’ la Tisa
Doamne, ocroteşte-i pe români

3. Dar pe urmă-n ’40
Anul marii făr’de-legi
Doamne, ocroteşte-i pe români
Două fiare ne-au muşcat
Ultimatum şi dictat
Doamne, ocroteşte-i pe români

4. Biata lume nu ştia
Că-ntr-o zi la Moscova
Doamne, ocroteşte-i pe români
Au semnat un pact neghiob
Molotov şi Ribbentrop
Doamne, ocroteşte-i pe români

5. Iar fascismul mondial
Ne-a luat parte din Ardeal
Doamne, ocroteşte-i pe români
Şi lui Horty i l-a dat
Fi-le-ar numele spurcat
Doamne, ocroteşte-i pe români

6. Stalin cu teroarea sa
Ne-a luat Basarabia
Doamne, ocroteşte-i pe români
Şi cu Hitler în acord
Bucovina de la nord
Doamne, ocroteşte-i pe români

7. Ăi mai mari tâlhari ne-au frânt
Ne-au luat ţară şi pământ
Doamne, ocroteşte-i pe români
Nimenea n-a auzit
Plânsul nostru răstignit
Doamne, ocroteşte-i pe români

8. Astfel am intrat şi noi
În al doilea război
Doamne, ocroteşte-i pe români
Haideţi, dom’le Mareşal
În Moldova şi-n Ardeal
Doamne, ocroteşte-i pe români

9. Noi de dor de noi luptam
Pentru ţară, pentru neam
Doamne, ocroteşte-i pe români
Pentru vechile hotare
Pentru România Mare
Doamne, ocroteşte-i pe români

10. Şi-am pierdut, şi-am fost răpuşi
Şi-am fost ocupaţi de ruşi
Doamne, ocroteşte-i pe români
Aliaţii au tăcut
Stalin a făcut ce-a vrut
Doamne, ocroteşte-i pe români

11. Şi-am murit de mii de ori
S-avem iarăşi trei culori
Doamne, ocroteşte-i pe români
Şi-am plătit cât nu se poate
Sfânta noastră libertate
Doamne, ocroteşte-i pe români

12. Ţara-i mică, vremea-i grea
Ce-o mai fi, om mai vedea
Doamne, ocroteşte-i pe români
De uitat, nu vom uita
Ţara noastră cum e ea
Doamne, ocroteşte-i pe români

13. Cât o fi român-român
Pruncul va primi la sân
Doamne, ocroteşte-i pe români
Adevăru-adevărat
Despre tot ce s-a-ntâmplat
Doamne, ocroteşte-i pe români

14. Ţinte minte, fiul meu
Că există Dumnezeu
Doamne, ocroteşte-i pe români
Şi un jurământ te leagă
Ţara noastră nu-i întreagă
Însă asta doar până-ntr-o zi

15. Când vei fi şi tu bărbat
Să te simţi mereu soldat
Doamne, ocroteşte-i pe români
Pentru vechile hotare
Pentru România Mare
Doamne, ocroteşte-i pe români


Versuri: Adrian Păunescu



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu