12 iunie 2014

Si Niyama se suprapune peste primele 5 porunci



Totusi voi arata ca si Niyama este forma universala si arhetipala a primelor 5 porunci, Dumnezeu dandu-i lui Moise anumite forme mai importante ca incarcatura karmica.
Este limpede ca Ishvara pranidhana se suprapune perfect peste prima porunca a lui Moise.
Observam ca in fapta Yama si Niyama sunt o sinteza a intregii cai, ultimele trei Niyama reprezentand in fapt ultimii trei pasi ai caii spirituale si anume Concetrarea Dharana, Meditatia Dhyana si Samadhi- unirea cu Dumnezeu.
Tapasul inseamna effort spiritual concetrat, fie ca vorbim de post fe ca vorbim de exercitii spirituale. Inseamna acel ceva adus ofranda lui Dumnezeu care ne ajuta sa evoluam.
De aceea am spus ca sabatul se suprapune peste Tapas. Sabatul nu e altceva decat indemnul lui Dumnezeu adresat oamenilor pt a-l sluji, pt a lucra pt El.
Spune Dumnezeu: in a saptea zi lucrati pt Mine.
Si ce lucram pt Dumnezeu?  In principiu exercitii si tehnici spirituale, iata deci tapasul.
Iata ca doua din cele trei se sprapun.
Am spus ca Santosha, o lege f importanta, se suprapune peste indemnul dat prin Moise de a ne cinsti mama si tatal.
Santosha inseamna cultivarea multumirii de sine , a armoniei inetrioare.
Adica orice s-ar intampla in exterior tu esti in echilibru interior, esti in multumire constatnta fata de Dumnezzeu.
Asta inseamna santosha.
Iar Dumnezeu ne indeamna sa fim multumiti de parintii nostrii, oricine ar fi si sa-i cinstim.
Iata deci cum santosa ne indeamna sa fim multumiti cu orice aspect exterior iar Doumnezeu extrage cel mai important fascicol al legii, la care oamenii de aunci stateau mai prost si il subliniaza.
Am rezolvat 3 din cele 5 porunci…

De ce am spus ca Svadyaya sau studiul sau analiza este echivalentul indemnului de a nu ne face chipuri cioplite?
Svadyaya inseamna in exterior studiul scripturilor, al textelor sacre, studiul vietilor sfintilor, orice studiu care ne apropie de Dumnezeu.
In interior inseamna studiul de sine, meditatia asupra a ceea ce suntem.
Inseamna sa ne straduim sa gasim raspunsul la celebra intrebare “Cine sunt eu?”
Cunoscandu-ne pe noi, intelegand ca noi suntem farame din El, cum am putea sa ne facem chip cioplit?
Iata 4 din 5 .
A mai ramas una: Sa nu iei in desert numele lui Dumnezeu.
Asta in esenta inseamna sa nu pronunti numele lui Dumnezeu si chiar cuvantul Dumnezeu, fara o traire interioara, fara adorare adica…
Se poate suprapune Sauchei, adica Puritatii si Curateniei.
Daca interiorul nostru este pur, numai gandul la Dumnezeu ne va face sa simtim un fior de iubire si respect. 
 Quod erat demonstrandum!
Le vom studia iata pe toate ca sa pricepem ce ne cere Dumnezeu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu