Totusi voi arata ca si Niyama este forma
universala si arhetipala a primelor 5 porunci, Dumnezeu dandu-i lui Moise anumite
forme mai importante ca incarcatura karmica.
Este limpede ca Ishvara pranidhana se
suprapune perfect peste prima porunca a lui Moise.
Observam ca in fapta Yama si Niyama sunt
o sinteza a intregii cai, ultimele trei Niyama reprezentand in fapt ultimii
trei pasi ai caii spirituale si anume Concetrarea Dharana, Meditatia Dhyana si
Samadhi- unirea cu Dumnezeu.
Tapasul inseamna effort spiritual
concetrat, fie ca vorbim de post fe ca vorbim de exercitii spirituale. Inseamna
acel ceva adus ofranda lui Dumnezeu care ne ajuta sa evoluam.
De aceea am spus ca sabatul se suprapune
peste Tapas. Sabatul nu e altceva decat indemnul lui Dumnezeu adresat oamenilor
pt a-l sluji, pt a lucra pt El.
Spune Dumnezeu: in a saptea zi lucrati pt Mine.
Si ce lucram pt Dumnezeu? In principiu exercitii si tehnici spirituale,
iata deci tapasul.
Iata ca doua din cele trei se sprapun.
Am spus ca Santosha, o lege f importanta,
se suprapune peste indemnul dat prin Moise de a ne cinsti mama si tatal.
Santosha inseamna cultivarea multumirii
de sine , a armoniei inetrioare.
Adica orice s-ar intampla in exterior tu
esti in echilibru interior, esti in multumire constatnta fata de Dumnezzeu.
Asta inseamna santosha.
Iar Dumnezeu ne indeamna sa fim multumiti
de parintii nostrii, oricine ar fi si sa-i cinstim.
Iata deci cum santosa ne indeamna sa fim
multumiti cu orice aspect exterior iar Doumnezeu extrage cel mai important fascicol
al legii, la care oamenii de aunci stateau mai prost si il subliniaza.
Am rezolvat 3 din cele 5 porunci…
De ce am spus ca Svadyaya sau studiul sau
analiza este echivalentul indemnului de a nu ne face chipuri cioplite?
Svadyaya inseamna in exterior studiul
scripturilor, al textelor sacre, studiul vietilor sfintilor, orice studiu care
ne apropie de Dumnezeu.
In interior inseamna studiul de sine,
meditatia asupra a ceea ce suntem.
Inseamna sa ne straduim sa gasim
raspunsul la celebra intrebare “Cine sunt eu?”
Cunoscandu-ne pe noi, intelegand ca noi
suntem farame din El, cum am putea sa ne facem chip cioplit?
…
Iata 4 din 5 .
A mai ramas una: Sa nu iei in desert numele
lui Dumnezeu.
Asta in esenta inseamna sa nu pronunti
numele lui Dumnezeu si chiar cuvantul Dumnezeu, fara o traire interioara, fara
adorare adica…
Se poate suprapune Sauchei, adica
Puritatii si Curateniei.
Daca interiorul nostru este pur, numai
gandul la Dumnezeu ne va face sa simtim un fior de iubire si respect.
Quod erat demonstrandum!
Le vom studia iata pe toate ca sa pricepem ce ne cere Dumnezeu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu