12 septembrie 2014

Cântece religioase - Novalis

XIV
Cin’ Te-a privit, Maică-adorată,
De-osândă n-o fi supus niciodată;
Tristă-a fi de Tine despărţirea,
Te va iubi cu-ardoare pururea,
Iar graţia Ta-i rămâne în minte
A duhului său însufleţire fierbinte.

Întreg gândul meu e la Tine.
Ce-mi lipseşte, vezi Tu în mine.
Înduplecă-Te, dulce Mamă,
Dă-mi un semn fericit şi mă cheamă.
Fiinţa-mi odihneşte în Tine,
Fii o clipă dumnezeieşte în mine.  

Când Te visam, ades Te-am văzut,
Atât de frumoasă, de aproape atât.
Zeul din braţele tale uşure
Voi de copilul de om să se-ndure;
Dar Tu Ţi-ai întors privirea senină
Şi-n palatul din nori Te-ai retras, Regină.

Ce Ţi-a făcut sărmanul de mine?
Plin de dor încă, mă-nchin la Tine.
Nu-s sfintele tale capele
Sălaşuri ale vieţii mele?
Regină binecuvantată,
Ia-mi inima şi viaţa toată.

Novalis (1772-1801) este unul dintre cei mai mari poeţi romantici germani. El a scris 14 cântece religioase(15 sau 16 în anumite variante). Acesta redat mai sus pe jumatate , al 14-lea, se mai numeste şi Marele cântec al Mariei. În afară de aceste cantece religioase, 3 dintre ele dedicate Fecioarei Maria, mai are si alte poezii si imnuri inchinate acesteia. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu