21 aprilie 2009

Crestini 'surprinzatori'

      Iata ca astazi surprizele se tin lant. 

      Bataiosu este un blog care imi place destul de mult, si dupa cum ti-am spus am facut inconjurul blogurilor ieri si, ajungand la el, am simtit sa-i transmit o urare, a fost din suflet , chiar de mai sus, i-am spus Hristos a inviat si i-am urat sa ramana intre Dumnezeu si neamul lui...

      Am intrat astazi pentru ca vazut cuvantul "sectanti" in titlul penultimei postari. Si ma pregateam sa-i spun, i-am si spus deja ca nu e corect sa-i numeasca sectanti pe ceilalti crestini. Asa cum primul comentariu nu a aparut, cu siguranta nu o sa apara nici al doilea.

     Sa lamurim lucrurile. Stiti care este cel mai mare dintre toate pacatele si peste care Dumnezeu nu il trece cu vederea si nu il iarta? Orgoliul.  V-am spus de la inceput, considerati-va cei din urma daca vreti sa ajungeti langa El, considerati ortodoxia cea mai umila si ultima dintre religii. Daca ati fi cu adevarat credinciosi si l-ati cauta pe Dumnezeu ati imbratisa intr-un timp foarte scurt nu numai toate cultele crestine dar toate religiile(cele vii, sunt cateva , degetele de la o mana sunt suficiente pentru a le numara)

     Atata am a le spune ortodocsilor. Fiti sau ramaneti umili. Daca ii numiti pe ceilalti "sectanti" El se va departa de voi.  Stiti voi cine se va mantui intai? Va spun ca El ii va lua in brate pe cei mai umiliti dintre crestini, pe cei mai prigoniti. Este adevarat este posibil ca ortodocsii sa fie cei mai umili dar trebuie sa fiti mereu atenti la orgoliul, la tendinta de a spune, noi suntem buricul pamantului si cei mai crestini dintre toti.

     Oare daca bataiosu s-ar fi nascut musulman sunit nu ii numea acum sectanti pe cei siiti? Dar oare ce ar fi spus despre crestini?

     Orbilor, sunteti voi cu Dumnezeu? Dumnezeu prin voi ii numeste "sectanti" pe fratii vostrii crestini?  Va spun ca nu are nici o valoare ca v-ati nascut ortodocsi, trebuie sa deveniti ortodocsi. Trebuie sa fim una cu El asa cum El este una cu Tatal. 

      Adevarat va spun nici un orgolios nu va intra in Imparatia Mea, iar daca va intra va fi numai dupa ce se va umili cerandu-si iertare celor pe care i-a jignit.

       Daca un crestin , de orice fel, greseste, atrageti-i atentia, luati-l la rost obiectiv subliniindu-i greseala dar nu il numiti cum nu v-ar place sa fiti numiti. Pentru ca sectanti sunt in primul rand cei care ii numesc pe ceilalti asa, iar crestin cu adevarat este cel care si-a daruit viata lui Dumnezeu si aproapelui.  Oare nu vedeti ca ati cazut in idolatrie si ca toti, toate cultele , fara exceptie, sunteti una cu pamantul? Exact asta va mai lipsea, orgoliu.

       Voi trebuie sa-l aparati pe Dumnezeu care e viu , nu zidurile si icoanele care sunt moarte, idolatrie pe care El v-o trece cu vederea doar pentru ca fara ea ati fi si mai orbi si mai saraci.  Nu trebuie sa aveti alta grija decat grija de a fi cu El, nici grija tarii nici a bisericii. Tara si neamul asta puteau sa dispara de 1000 de ori pana acum, numai El a vegheat sa nu se intample asta.

        Nu sunteti voi asemenea evreilor care de dragul traditiei si  functiilor  nu numai ca nu l-au acceptat dar l-au rastignit pe Iisus? 

        Bataiosilor orbi, asadar Adevarat a inviat are valoare numai daca vine de la un 'ortodox'? Iar eu daca ma imbratisez cu adventistii, evanghelisti sau cum s-or mai numi toti ceilalti care il urmeaza pe Iisus nu mai sunt 'ortodox'? Dar asta nu e nimic pentru ca in bratele mele am sa-i strang si pe toti musulmanii si hindusii care il cauta pe Dumnezeu.

         Inchei spunand ca nu acuz pe nimeni de nimic. Lumea insasi este asemeni unei gradinite, majoritatea oamenilor fiind asemenea copiilor de grupa mica. Nu intamplator El se numea Invatator. Dar pana la Invatator si la clasa intai drumul e lung.

        Oare daca un copil de trei ani te scuipa si te loveste ce altceva ai putea sa spui decat "Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac"? 

       Totusi comparatia nu mai este buna daca ne gandim ca acesti copii se macelaresc intre ei fara mila de mii de ani. Orgoliul duce la toate aceste nenorociri, iar Satana este forma extrema a orgoliului.

       Ascultati-ma ce va spun, pana nu ii veti imbratisa pe toti ceilalti crestini cu dragoste, considerandu-i cel putin egali cu voi si aratandu-le daca gresesc unde gresesc, nu veti fi cu adevarat ortodocsi , si abia apoi va veti si mantui, pentru ca in fata Lui veti face toate aceste lucruri.

     Dumnezeu sa va pastreze in lumina Lui!

5 comentarii:

  1. ah, ce mult mi-a placut postarea asta! Iti dau 100% dreptate. Crestini sunt toti aceia care cred in Dumnezeu Intreit si care fac voia Domnului! Si sunt convinsa ca la judecata nu ni se va cere buletinul de cult. Am fost chemati sa fim UNA. Hristos are un singur trup, format din TOTI crestinii, care formeaza o singura BISERICA. Denominatiunile crestine sunt biserici institutionale. Crestinii lor formeaza BISERICA.

    Adevarat a inviat! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a placut foarte tare articolul.
    Asa este. Exista un singur Dumnezeu viu, si un singur popor iubit lui. CRESTINUL. Omul umil - ce-si daruieste viata iubirii supreme.
    Te felicit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah ce m-ati surprins!
    A fost un Paste cu adevarat spiritual.
    Recunosc, as vrea sa fie Paste in fiecare luna. Cred in sarbatori, zilele speciale ne ofera contrastul.
    Atat de mult incat as fi in stare sa il rog pe Dumnezeu ca Intoarcerea sa fie undeva intre Paste si Craciun... :)
    Pentru ca chiar daca vom fi tot timpul cu El apoi (Nu vom fi litarlmente tot timpul cu El decat in spirit) nu ne vom abtine sa nu sarbatorim Nasterea si Invierea si sunt sigur, si Intoarcerea nici dupa.
    Se spune ca Petru si apostolii inca mai frang painea in doua in amintirea vremurilor de acum doua mii de ani. Desigur asta simbolic aratand nostalgia si iubirea acelor timpuri.
    Sa fim si noi ca ei sa ne iubim si sa ne imbratisam pentru ca asa cum ei il asteptau pe Mesia asa asteptam si noi Intoarcerea...
    As compara comentariile voastre cu doua aripi neasteptate ce m-au purtat spre inalt...
    >:D<
    pe curand
    PS: desigur apare o problema, daca Noul Ierusalim este o lume spirituala ce nu se mai invarte in jurul Soarelui si va fi tot timpul ziua si nu vom mai avea ani, cum vom stabili sarbatorile? :)
    Dar vom trai si vom vedea ... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-a plăcut mult articolul tău...

    RăspundețiȘtergere
  5. Evident ca nu aveam de unde sa stiu ca o sa placa cuiva cu adevarat tocmai de aceea ma bucur foarte mult.
    Am scris din suflet pentru ca am fost tulburat ca un ortodox sa-mi intoarca spatele atunci cand ii raspund Adevarat a inviat, pentru ca stiu ce minunat si iubit este salutul asta...
    Deci va multumesc pentru cuvinte.

    RăspundețiȘtergere