20 aprilie 2009

Pastele - "Sarbatoarea Domnului"

Deoarece Pastele este o sarbatoare spirituala de dinainte de Iisus, cred ca este potrivit sa vorbim si despre prima semnificatie a acestei sarbatori si anume: Scoaterea evreilor din Egipt de catre Dumnezeu prin intermediul lui Moise.   Moise este cu siguranta profetul si fiinta cea mai spirituala si mai importanta a Bibliei dupa Iisus si Adam( sau poate chiar inaintea lui Adam).   Minunile din timpul si prin intermediul lui Moise sunt atat de mari incat nu trebuiesc nicicum uitate ci mai degraba rememorate si povestite mereu si mereu.   Vreau inca o data sa amintesc si aici ca suntem fratii buni ai evreilor si avem acelasi stramos comun : Noe, desi acest lucru nu este atat de important, atata vreme cat avem acces la mantuire nu mai conteaza care au fost stramosii trupului nostru. Totusi ma simt destul de bine si confortabil stiind ca stra-stra, de o mie de ori strabunicii trupului meu au fost Noe, respectiv Adam. Iar Mama a trupului chiar Eva. E bine sa stim asta.  Nu este deloc intamplator  ca Pastele celebreaza cei doi fondatori ai Bibliei, al primului testament- Moise si al celui de-al doilea testament- Iisus. Suprapunerea acestor sarbatori este plina de intelesuri, unul fiind acela ca Dumnezeu a urmarit si sustinut linia genealogica spirituala de la Adam pana la Noe si apoi pana la Iisus; altfel spus Dumnezeu a fost foarte atent cu stramosii Sai, daca putem spune asa. Odata cu Iisus mantuirea este vestitata tuturor, inclusiv paganilor, nemaifiind necesara sustinerea genealogica dar mai ales spirituala a unei anumite linii. De fapt incepand cu El cu adevarat pagani(anti-christi) au devenit chiar cei ce pana atunci faceau parte din poporul ales: evreii; ceea ce arata ca este cu adevarat importanta sustinerea spirituala, Dumnezeu mantuidu-l si pe Cain si pe toti aceia care il au ca stramos si au meritat acest lucru (Noe nu este urmasul lui Set). Mi se pare de inteles ca Dumnezeu sa creeze o istorie glorioasa dpdv spiritual comunitatii unde urma sa se intrupeze. 

          De altfel aceasta sarbatoare este instituita chiar de Dumnezeu(vezi Iesirea cap 12) si numita chiar "Pastile Domnului" : "Ziua aceea sa fie spre pomenire si sa praznuiti intr-insa sarbatoarea Domnului, din neam in neam" Iesirea 12,14  

      Totusi puteti sa renuntati la taierea mieilor , iata au trecut mai bine de 3000 de ani si voi tot mai mancati miei fripti... 

      Evreii crestini sunt pasari atat de rare incat Dumnezeu le binecuvanteaza existenta transformandu-i in sfinti in viata. De altfel sfintii sunt cei mai vii locuitori ai planetei si numai orbirea rautatea si prostia oamenilor face ca ei sa fie recunoscuti ca sfinti numai dupa plecarea lor din aceasta lume .   Wurmbrand si Steinhardt sunt cei doi mari evrei crestini romani pe care ii cunosc, daca tu mai cunosti si altii te rog sa vorbesti despre ei.   Predica lui Richard Wurmbrand este foarte inspirata si potrivita si plina de farmec, cateva pasaje fiind de-a dreptul memorabile, spre exemplu cel din partea a doua unde vorbeste despre cele trei surprize pe care le vom avea in Rai cu privire la cine s-a mantuit, la cine nu s-a mantuit si... la noi .   Plecaciune mare aici tuturor evreilor crestini care mai exista in aceasta lume (mai sunt oare?)      Iata "Chemarea lui Moise" cu fantasticul "Eu sunt cel ce sunt" :  

"În vremea aceea, Moise păştea oile lui Ietro, preotul din Madian, socrul său. Şi depărtându-se odată cu turma în pustie, a ajuns până la muntele lui Dumnezeu, la Horeb;  

   Iar acolo i S-a arătat îngerul Domnului într-o pară de foc, ce ieşea dintr-un rug; şi a văzut că rugul ardea, dar nu se mistuia.      Atunci Moise şi-a zis: "Mă duc să văd această arătare minunată: că rugul nu se mistuieşte".      Iar dacă a văzut Domnul că se apropie să privească, a strigat la el Domnul din rug şi a zis: "Moise! Moise!". Şi el a răspuns: "Iată-mă, Doamne!"      Şi Domnul a zis: "Nu te apropia aici! Ci scoate-ţi încălţămintea din picioarele tale, că locul pe care calci este pământ sfânt!"      Apoi i-a zis iarăşi: "Eu sunt Dumnezeul tatălui tău, Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov!" Şi şi-a acoperit Moise faţa sa, că se temea să privească pe Dumnezeu.      Zis-a Domnul către Moise: "Am văzut necazul poporului Meu în Egipt şi strigarea lui de sub apăsători am auzit şi durerea lui o ştiu.      M-am pogorât dar să-l izbăvesc din mâna Egiptenilor, să-l scot din tara aceasta şi să-l duc într-un pământ roditor şi larg, în ţara unde curge miere şi lapte, în ţinutul Canaaneilor, al Heteilor, al Amoreilor, al Ferezeilor, al Ghergheseilor, al Heveilor şi al Iebuseilor.      Iată dar că strigarea fiilor lui Israel a ajuns acum până la Mine şi am văzut chinurile lor, cu care-i pedepsesc Egiptenii.      Vino dar să te trimit la Faraon, regele Egiptului, ca să scoţi pe fiii lui Israel, poporul Meu, din ţara Egiptului!"      Atunci a zis Moise către Dumnezeu: "Cine sunt eu, ca să mă duc la Faraon, regele Egiptului, şi să scot pe fiii lui Israel din ţara Egiptului?"      Iar Dumnezeu i-a zis: "Eu voi fi cu tine şi acesta îţi va fi semnul că te trimit Eu: când vei scoate pe poporul Meu din tara Egiptului, vă veţi închina lui Dumnezeu în muntele acesta!"      Zis-a iarăşi Moise către Dumnezeu: "Iată, eu mă voi duce la fiii lui Israel şi le voi zice: Dumnezeul părinţilor voştri m-a trimis la voi... Dar de-mi vor zice: Cum Îl cheamă, ce să le spun?"  

   Atunci Dumnezeu a răspuns lui Moise: "Eu sunt Cel ce sunt". Apoi i-a zis: "Aşa să spui fiilor lui Israel: Cel ce este m-a trimis la voi!"             Iesirea 3

"Dar asa de inapoiati sunt oamenii... " :

"Daca esti hotarat sa fii de partea lui pana la capat, atunci multe minuni se intampla...":

2 comentarii:

  1. Hristos a Inviat !
    Iti multumesc pentru truda !
    "Simti munca depusa", atunci cand "patrunzi in taina ei" -- adica atunci cand Aceasta DA ROD, sau CULEGE ROD. In cazul tau, sunt valabile ambele ipostaze.
    Dumnezeu sa te ajute in continuare, pentru ROD IMBELSUGAT !
    BineTze !
    ADEVARAT A INVIAT !

    RăspundețiȘtergere
  2. Dumnezeu sa te binecuvanteze cu intelegere si sa-ti trezeasca deplin sufletul pentru a-l putea primi caci Intoarcerea e aproape...

    RăspundețiȘtergere