22 martie 2011

Emanuel Swedenborg

Emanuel Swedenborg (29 ianuarie 1688 – 29 martie 1772) a fost o personalitate cu totul speciala puteti sa gasiti pe net informatii despre eruditia sa si despre diversele domenii pe care le-a abordat in mod stiintific ceea ce face din el unul din cei mai mari oameni de stiinta ai timpului sau.

A scris nenumarate lucrari stiintifice, de ordinul zecilor, doctor in filozofie la numai 21 de ani poate sa fie considerat chiar un geniu al timpului asemenea marilor spirite ce au ramas in istoria umanitatii.

Fiu de episcop protestant a studiat si teologia.

Acest mare Om, un fel de Einstein al timpului sau, abandoneaza toata cariera si preocuparile sale stiintifice in urma unei vizite pe care Hristos insusi i-o face.

În anul 1743, el scria: Domnul mi s-a arătat si mi-a dat puterea de a comunica cu spiritele si cu îngerii.

“În 1743, la vârsta de 55 de ani, la Londra, are o revelaţie care îi schimbă radical cursul vieţii. Dumnezeu i-a revelat misiunea pe care i-a încredinţat-o, spunându-i: „Eu sunt Domnul, Creatorul şi Eliberatorul; te-am ales pentru a face cunoscut oamenilor sensul spiritual al Sfintelor Scripturi. Îţi voi dicta tot ceea ce va trebui să scrii.” Din acel moment, Swedenborg a abandonat studiul ştiinţelor, a renunţat la toate funcţiile sale şi s-a dedicat total unei vieţi mistice creştine. Şi-a luat foarte în serios misiunea de a călători în planurile subtile şi de a relata oamenilor despre acestea. Nu de puţine ori a făcut dovada unor înzestrări excepţionale – clarviziune şi profeţie. Spre exemplu, în 1759, aflându-se la Göteborg, a descris un incendiu ce avea loc la Stockholm, descriere confirmata ulterior cu exactitate. În 1762, aflându-se în stare de transă, a avut viziunea morţii ţarului Petru al III-lea al Rusiei. Reginei Ulrika i-a transmis un mesaj de la defunctul ei frate, Augustus Wilhelm.”

Cee ce se intampla in urma acestor revelatii si in urma unei perioade de purificare in care Spiritul il ia in primire si se duce o lupta in fiinta lui intre dragostea de sine si dragostea pentru Dumnezeu, perioada in care are nenumarate vise si viziuni pe care chiar le transcrie intr-o carte, in urma acestei perioade de tranzitie urmeaza o activitate spirituala si mistica glorioasa in care Swedenborg comunica cu mii de ingeri si mii de spirite de la sufletele cunoscutilor din lumea de dincolo pana la diferite tipuri de ingeri din ierahiile ceresti.

Nu am citit deocamdata decat trei carti doua mai micute care nu este necesar sa fie mentionate aici si una cu totul colosala si fantastica prin profunzimea si maretia revelatiilor.

Se cheama Raiul si Iadul aparuta la editura Dacia.

O carte care va lumina biblioteca voastra nu numai exterioara dar mai ales interioara.

Swedenborg, ca mare om de stiinta abordeaza totul metodic si stiintific si calatoriile sale in ceruri si marile revelatii nu le trateaza cu efuziune ci intr-un mod cu totul academic pe masura unor mari tratate filozofice.

Totusi Gloria spirituala vine din adevarul si lumina care rasbat din randurile Sale.

Nu am citit ceva mai intens si mai elaborat referitor la modul cum sunt construite cerurile si cum sunt organizate.

Nu s-a scris nimic mai amanuntit si mai stiintific despre viata dupa moarte.

Nu scapati aceasta carte care ar putea sa fie una din cele mai importante pe care le-ati citit vreodata.

Da-mi Doamne posibilitatea sa studiez in amanuntime opera acestui mare ales al tau!

Oare de ce nu se preda in facultatile teologice acest mare, cum sa ii spun sfant, scrib, mistic, teolog?

Cat il veti mai sfida oare pe Dumnezeu? Dar sfarsitul e aproape.

Am sa redau cateva randuri cu totul divine dar spuse foarte echilibrat, dupa cum am spus Swedenborg este om de stiinta si filozof si protestant pe deasupra.

Ce comoara de om!

Desigur ca s-ar putea scrie carti despre el, sa mai amintim ca Hristos i-a aparut pentru prima data intr-un anume fel cand se afla intr-un restaurant… Si i-a spus… “Sa nu mananci prea mult!” :) Swedenborg a fugit dar apoi Domnul i-a aparut si acasa in vis transmitandu-i ca este Domnul si ca a venit sa-i reveleze intelesul spiritual al Bibliei si ca il va ghida in ce va urma sa scrie. In aceeasi noapte lui Swedenborg i se deschide accesul la lumea spirituala in care va face nesfarsite calatorii, in somn sau cu ochii deschisi si chair in mers purtand mii de conversatii cu locuitorii aceteia. Conversatii si revelatii pe vare le va nota cu constiinciozitate dedicandu-si intreaga viata chemarii spirituale.

Swedenborg este un mare precursor al lui Jacob Lorber si prin gratia lui Dumnezeu il citesc iata dupa Lorber ceea ce ma ajuta si mai mult sa reintregesc puzzle-ul revelatiilor divine pe care Hristos ni le-a facut acestei lumi care in ratacirea ei nici nu vrea sa auda de ele, dar judecata ei este aproape.

Vai voua bisericilor care nu tineti seama de ce spune Domnul vostru si care doriti sa va cante cum vreti voi in loc sa dansati cum canta El. Sfarsitul vostru este aproape.

Alt Emanuel, Kant, marturiseste despre capacitatile de clarvazator ale lui Swedenborg. Mari spirite precum Goethe, Jung sau Balzac marturisesc despre Gloria spirituala a scrierilor lui Swendeborg.

Iata marele dar al lui Dumnezeu, un om de stiinta vorbind stiintific despre cerurile si ingerii Lui.

Vai bisericilor inca odata ca nu vor sa tina seama de cuvintele si mesajele lui Hristos si vor sa il oblige pe acesta cum si unde sa le vorbeasca.

Iti multumim Doamne pentru calauzire si imbogatire si rabdare si Iubire.

Revelatii din Raiul si Iadul sunt nenumarate si in mod special legate de ce se intampla dupa moarte, de structura raiului si de structura iadului care sunt asemanatoare ca organizare numai ca in unul straluceste iubirea de Dumnezeu in timp ce in celalalt iubirea de sine si orgoliul.

Inainte de a ajunge fie in rai fie in iad sufletul popseste intr-o lume intermediara numita Lumea Spiritelor si de aici fiecare urmeaza sa intre in rai sau in iad in functie de starile si trairile interioare.

Cei care urmeaza sa intre in rai sunt pregatiti de anumiti ingeri pentru a ajunge acolo.

Macar protestantii daca l-ar fi adoptat pe Swedenborg, departe ar fi fost lumea asta , la fel si biserica lor...

Deoarece am citit cartea la sala de lectura mi-am luat si cateva notite care desigur nu pot sa redea profunzimea mesajului si lumina revelatiei in intregime dar care mie imi servesc ca repere:

197. Prin Noul Ierusalim(Ap21) e semnificata aici o Biserica Noua; astfel prin aceste masuri sunt semnificate lucrurile Bisericii. Prin lungime binele dragostei sale, prin latime, adevarul derivat din acest bine; prin inaltime, gradele de bine si adevar; prin cele doasprezece mii de prajini binele sia devarul in intregul lor. Ce altceva s-ar putea spune prin inaltimea orasului fiind de douasprezece miid e prajini, iar lungimea si altimea aceeasi cu inaltimea? Evident lungimea semnifica in Cuvant adevarul, caci Daniel spune: Ps 31:8, Ps 118:5, Isaia 8:8, Habacuc 16.

199. Dumnezeu e prezent in fiecare in functie de dragostea si credinta sa.

218. Guvernatorii din rai nu domina si nu dicteaza ci slujesc sis ervesc; caci a face bine altuia din dragostea de bine inseamna a servi. Ei nu se ridica deasupra altora dimpotriva, aseaza binele societatii si al aproapelui pe primul loc, pe cand binele lor pe ultimul loc.

Oricum conducatorii au parte de slava, palate magnifice…

221. … iar cum ingerii au case si palate au si locuri de venerare in acre se rostesc rugaciunile

231 in rai, ca si in lume, exista o varietate fara sfarsit, nici un inger nu are aceeasi putere ca altul.

259. Si ingerii poseda Cuvantul (Biblia) si il citesc ca si oamenii.

276. Inocenta esta salasul raiului in om.

285. Cele mai profunde lucruri ale Raiului sunt Inocenta si pacea pentru ca pornesc direct din Dumnezeu.

Inocenta este sursa intregului bine ceresc, iar pacea este sursa intregii incantari din acel bine.

319. caci raiul se afla in interiorul omului iar cei care il poarta in ei ajung in rai. A purta raiul in tine isneamna a-l cunoaste pe Dumenzeu si a te lasa condus de El; caci prima cerinta a fiecarei religii este de a-l recunoaste pe Dumnezeu. Orice religie care nu il recunoaste pe Dumnezeu nu e o religie; iar preceptele fiecarei religii se leaga de venerare, caci te invata in ce fel trebuie El venerat pentru ca venerarea sa il multumeasca.

374. Raiul : casatoria Binelui cu Adevarul

391. Datorita acestui fapt, in sensul launtric al Cuvantului, ingerii nu semnifica ingeri ci ceva trimis de Dumnezeu; si tot astfel in Cuvant ingerii sunt numiti zei.

420. Ei nu inteleg ca Dumnezeu, in mila Lui, ii conduce pe toti cei care il primesc; ca il primesc doar cei care traiesc in acord cu legile ordinii Divine ce constitue preceptele de dragoste si credinta; si ca mila inseamna a te lasa condus de Dumnezeu, din copilarie pana la sfarsitul vietii lumesti si mai apoi in eternitate. Sa se afle deci ca fiecare om e nascut pentru rai si ca e primit acolo daca el insusi primeste raiul in sine cand se afla in lume si ca e alungat daca nu face intocmai.

421. Lumea spiritelor nu e nici rai nici iad, ci stadiul intermediar intre acestea doua caci e primul locin care ajunge omul dupa maorte; si din care dupa un anumit timp, este fie inaltat in rai fie aruncat in iad, in functie de viata pe acre a dus-o in lume

422. Cand binele e unit cu adevarul intr-un om care a ajuns in lumea spirituala, el ajunge in rai pentru ca uniunea reprezinta raiul din el; dar cand raul e unit cu falsitatea intr-un astfel de om, el ajunge in iad caci uniunea e iadul din el.

426. In lumea spiritelor traiesc foarte multi, caci cel dintai loc de intalnire al tuturor este acolo, unde toti sunt verificati si pregatiti. Timpul sederii lor in acel loc nu e fix; unii abia intra acolo si sunt imediat fie inaltati in rai fie aruncati in iad; unii raman acolo doar cateva saptamani, iar altii cativa ani.

427. Cei rai sunt imediat atasati societatii infernale cu care au fost uniti in lume prin dragostea lor; iar cei buni sunt atasati imediat societatii ceresti cu care au fost uniti in lume prin dragostea, mila si credinta lor… toti cei care au fost in viata trupului prieteni sau cunostinte, in special sotii sau soti, frati si surori se intalnesc si vorbesc in acea lume oricand doresc. Dar cand pleaca din lumea spiritelor in rai sau in iad ei nu se mai vad si nu se mai cunosc decat daca au aceeasi predispozitie si aceeasi dragoste.

450. … Dar daca nu e predispus sa primeasca instructiuni, atunci spiritul va dori sa plece din compania acelor ingeri. Nu ei sunt cei acre il parasesc, ci el se departeaza de ei; caci ingerii ii iubesc pe toti si nu doresc decat sa le indeplineasca toate dorintele, sa-i instruiasca si sa-i conduca spre rai; caci asta e cea mai mare incantare a lor.

495. Dintr-o mie de oameni de acolo, abia se gaseste vreunul care sa stie ce sunt starile mentale launtrice si ca ele formeaza raiul si Biserica in om… Chiar si atunci cand sunt instruiti ei nu pot intelege ca gandirea si vointa au vreo importanta ci cred ca doar cuvintele si faptele sunt importante.

526. Nimeni nu isi deriva viata din gand, ci din vointa si din faptele ce-si au originea in vointa, asadar, originea vietii nu se constitue in gand, decat in amsura in acre gandul participa la vointa si deci nu in credinta, decat in masura in care ea participa la dragoste. Ingerii sufera ca aceste personae nu stiu ca credinta nu poate exista singura in om, caci credinta despartitia de sursa sa, care e dragostea, nu e decat cunoastere, iar la unii un fel de convingere ce poarta aparentele credintei.

534 Piatra(din capul unghiului) semnifica Adevarul Divin, iar piatra lui Israel il semnifica pe Dumnezeu in Umanitatea lui Divina.

591. Binele se revarsa din rai pentru ca toti cei de acolo sunt buni, iar raul se revarsa din iad pentru ca toti cei de acolo sunt rai. Binele ce vine din rai e tot de la Dumnezeu caci ingerii in ceruri sunt indepartati de propriul eu si mentinuti in sfera divina a lui Dumnezeu, care e binele insusi. Insa spiritele din iad sunt toate cufundate in propria lor natura egoista care, nefiind altceva decat raul este iadul.

595. Trebuie inteles faptul ca iadurile asalteaza necontenit raiul si doresc sa il distruga si ca Dumnezeu protejeaza continuu raiul departandu-I pe ingeri de raul eului lor si pastrandu-i in binele ce se revarsa din El. Pe de alta parte cerurile nu asalteaza niciodata iadurile caci Sfera Divina ce porneste din Dumnezeu este un efort neincetat de a-i mantui pe toti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu