5 iulie 2013

Copilaria mea...


Da, acum daca stau sa-mi amintesc pot spune ca m-am batut toata copilaria pentru drepturile animalelor.
Cum sa stea purcelul in doar 6 metri patrati… sa il scoatem zilnic in curte si gradina.
Cum sa stea catelul in lant toata ziua, sa ii dam drumul zilnic.
Cum sa stea vitelul legat toata ziua, trebuie sa zburde prin gradina…
Pisica, pisica nu poate sa stea afara iarna in frig, trebuie sa o lasam dupa soba…
Si ce fericit eram cand purcelul alerga prin curte!
Si ce fericit era si purcelul!
Sau vitelul ce stare de mirare traia cand se intalnea pentru prima data cu catelul sau cu purcelul…
Da, da ore in sir insistam ca purcelul nu trebuie castrat, ca asta e o nebunie, ca e inacceptabil…
Mi se parea o barbarie sa pui belciug in nas purcelului…
Daca il doare, el trebuie sa rame cu nasul, cum sa ii facem asa ceva…  
Pisica nu trebuie batuta si alungata daca se mai urca pe masa… 

In viata mea nu am putut sa inteleg cum omul poate sa omoare pentru a manca ceva atat de dragalas precum un miel…
Uciderea unui animal mi s-a parut o suprema barbarie.
Nu intelegeam, nu puteam sa inteleg ce se intampla in interiorul oamenilor acestia mari, cum de nu exista nici o receptivitate, nici o sensibilitate fata de bietele animale. 
Nu puteam sa fac nimic, dar planuiam sa eliberez porcul in noaptea de dinaintea taierii si imi imaginam ca va fugi in padure unde va trai fericit cu porcii salbatici.
Dar mielul saracul cum sa il salvezi?

Da e adevarat copilaria mea a fost un paradis desi aveam unele conflicte cu bunica care era foarte apriga la manie... :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu