15 septembrie 2014

Ce este cu adevarat frumos in biserica ortodoxa



Ce e cu adevarat frumos in biserica ortodoxa.
A fi ortodox este similar cu firescul si intimul in crestinism. Un crestin care nu simte nevoia sa declame ca este ortodox este cu adevarat ortodox.  Ortodoxia a devenitm cumva camaruta din spate a \crestinismului.
Nu am apucat sa trecem oceane si sa cucerim lumea. Nici locuitorii cerurilor nu vin la noi sa ne apara in mijlocul cerului si sa ne tulbure linistea.
In camaruta din spate, sau la mansarda e intotdeauna mai multa liniste si mai multa intimitate.   
Sigur ca suntem ortodocsi dar in masura in care declamam asta nu mai suntem.
Suntem ortodocsi tacand, in liniste, in pacea sufletului.
Suntem pt ca asa au fost cei vechi ,cei de demult.
Tocmai pt ca nu avem prea multi sfinti locali mari Dumnezeu ne-a trimis spre sfarsit pe cei mai mari.
I-a placut linistea si smerenia noastra.
Nu am facut caz niciodata ca am fi ortodocsi. Este ceva atat de firesc de natural de normal sa fii incat declamarea ne-ar scoate de sub auspiciile acestui firesc.
Este mai degraba firesc sa descoperim spiritualitatea celorlate biserici decat sa o declamam pe a noastra.   
Noi nu ne ducem la biserica ortodoxa ci ne ducem la biserica...
Tocmai de aceea aproape toti romanii s-au simtit conforabil in catedralele catolice din occident.
Au cautat biserica si s-au dus la biserica.
Conteaza mai putin sigla acelei bsierici.
E acolo crucea, e Hristos rastignit pe ea, inseamna ca am ajuns la o biserica. Si orice biserica crestina este si biserica noastra.
Nu trebuie sa devenim altceva, nici macar ecumenisti. Decat numai in spirit.
In exterior lucrurile pot ramane asa cum deja sunt pt ca asta e specificul lor.
Numai in firesc, in iubire, in normalitate putem descoperi frumusetea bisericii.
daca suntem incrancenati, daca atacam celelalte bsierici si religii...
Deja am iesit de sub cupola bisericii, nu mai suntem ceea ce pretindem.
Culmea, cand vorbim de biserica ortodoxa, cu cat cineva declameaza mai mult apartenenta la ea cu atat ii apartine mai putin in spirit.
Cu atat acela e mai sarac in duh si mai gol de adevaratul continut care trebuie sa fie prietenie, iubire, normalitate, firesc.
Deci nu-mi spuneti mie ce inseamna biserica ortodoxa pt ca eu m-am nascut chiar in mijlocul ei si chiar daca in prezent o frecventez mai rar nu cred ca o sa ma ajungeti din urma voi,  acesti ultrasi ortdocsi.
Oare nu am predicat eu bine, oare nu v-am spus ce o sa fie vazand ce faceti in prezent?
Culmea este ca toti cei care fac mare caz de ortodoxie nu au descoperit-o defapt...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu